Bij Weltechniek begrijpen we als geen ander dat je niet altijd direct het perfecte materiaal hebt. Iets kan bijvoorbeeld defect zijn of toch niet helemaal zoals je het verwacht had. Daarom kun je bij ons gratis retourneren. Daar zijn uiteraard wel enkele voorwaarden aan verbonden. Lees hieronder hoe het retourproces werkt en waar je rekening mee moet houden.
Heb je een bestelling gedaan bij Weltechniek en zijn een of meerdere producten niet naar wens, defect of wil je het product wegens een andere reden retourneren? Geen probleem. Via onderstaande stappen brengen we het retourproces zo duidelijk mogelijk voor je in kaart.
Let op: lees onze voorwaarden op het tabje hieronder voor het retourneren van producten goed door, zodat het retourproces zo vlekkeloos mogelijk verloopt.
Stap 1: Meld jouw retour online aan.
Stap 2: Wacht geduldig af tot je van ons een gratis retourlabel / barcode per e-mail krijgt. Meestal is dit binnen één werkdag.
Stap 3: Pak de artikelen goed in, bij voorkeur in de originele verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we de retour sneller verwerken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Dan bekijken we de staat van de teruggestuurde artikelen en bepalen aan de hand daarvan wat de eventuele waardevermindering is. Zie onze voorwaarden hieronder.
Stap 4: Geef het pakket gratis af via het dichtstbijzijnde PostNL-punt en laat de barcode scannen.
Let op: je hoeft niet voor het terugzenden te betalen.
Om jouw bestelling te retourneren dien je onderstaand retour / reparatieformulier in te vullen. Op deze manier kunnen wij jouw retour of reparatie zo snel mogelijk verwerken.
Let op: Na het versturen van het formulier, ontvang je van ons een verzendbevestiging. Daarna ontvang je een gratis retourlabel. Meestal is dit binnen één werkdag.
Je hebt het recht om je bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.
Echter hebben we wel één voorwaarde: op het moment dat een product binnen 30 dagen geretourneerd wordt omdat de bestelling niet naar wens is, of om wat voor reden dan ook, dient het product wel ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Als wij enige schade of gebruikssporen ontdekken aan het product en/of de verpakking, brengen wij afhankelijk van de geconstateerde schade een percentage van 25 of 50% in mindering op het desbetreffende product. Dit doen we, omdat we producten niet meer als ‘nieuw’ kunnen verkopen. We hopen dan ook dat je zorgvuldig met de producten omgaat en begrip hebt voor onze werkwijze.
In geval van beschadigingen of garantie is het laten bezorgen van een vervangend artikel helemaal gratis. Wil je jouw bestelde product omruilen voor een ander product, omdat het bijvoorbeeld verkeerd is besteld? Dan betaal je voor het verzenden van het vervangende artikel € 4,95 aan verzendkosten.
Weltechniek.nl is niet aansprakelijk voor schade aan het pakket die ontstaan is tijdens het transport. Pak het pakket dus goed en stevig in. Op het moment dat wij niet kunnen achterhalen van wie het pakket is, wachten wij tot de klant zelf contact met ons opneemt.
Heb je spijt van een aankoop of voldoet een product niet aan jouw wensen en eisen? Dan heb je altijd het recht een product te retourneren. Let op, het product dient wel te voldoen aan onze voorwaarden.
Artikelen die speciaal op aanvraag geleverd zijn of op maat gemaakte artikelen zijn uitgezonderd van de retourvoorwaarden. Elektriciteitskabels die we per meter voor je hebben geknipt kun je dus bijvoorbeeld niet retourneren.
Daarnaast zijn transport zendingen uitgesloten van gratis retourneren.
Jouw bezoek aan de webshop van Weltechniek.nl moet veilig en vertrouwd zijn. Het spreekt voor zich dat je kunt rekenen op goede garantievoorwaarden. Voor alle producten die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Hiermee wordt bedoeld dat het product dat je bestelt voldoet aan jouw verwachtingen en precies doet waarvoor het product bedoeld is. Ook ben je bij Weltechniek.nl verzekerd van fabrieksgarantie voor nog meer zekerheid. Ontvang je toch een product dat defect is? Dan helpen we je uiteraard snel. Onze klantenservice vindt altijd een passende oplossing. Dat beloven we.
Is een product defect dan kun je het artikel retourneren, doe dit altijd via het online retour / reparatieformulier, zie hierboven (retour / reparatie aanmelden). Op die manier beschikken wij over de juiste gegevens.
Zodra wij het product ontvangen, sturen wij het defecte artikel door naar onze leverancier. De verwerkings- of reparatietijd bij onze leverancier verschilt per product, we kunnen vooraf geen vastgestelde termijn opgeven. Het spreekt voor zich dat wij er alles aan doen om je zo snel mogelijk te voorzien van een vervangend product. De verzendkosten van een gerepareerd of vervangend product zijn voor rekening van Weltechniek.