Bij Weltechniek begrijpen we als geen ander dat je niet altijd direct het perfecte materiaal hebt. Iets kan bijvoorbeeld defect zijn of toch niet helemaal zoals je het verwacht had. Daarom kun je bij ons gratis retourneren. Daar zijn uiteraard wel enkele voorwaarden aan verbonden. Lees hieronder hoe het retourproces werkt en waar je rekening mee moet houden.
Heb je een bestelling gedaan bij Weltechniek en zijn een of meerdere producten niet naar wens, defect of wil je het product wegens een andere reden retourneren? Geen probleem. Via onderstaande stappen brengen we het retourproces zo duidelijk mogelijk voor je in kaart.
Let op: lees onze voorwaarden op het tabje hieronder voor het retourneren van producten goed door, zodat het retourproces zo vlekkeloos mogelijk verloopt.
Stap 1: Meld jouw retour online aan.
Stap 2: Wacht geduldig af tot je van ons een gratis retourlabel / barcode per e-mail krijgt. Meestal is dit binnen één werkdag.
Stap 3: Pak de artikelen goed in, bij voorkeur in de originele verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we de retour sneller verwerken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Dan bekijken we de staat van de teruggestuurde artikelen en bepalen aan de hand daarvan wat de eventuele waardevermindering is. Zie onze voorwaarden hieronder.
Stap 4: Geef het pakket gratis af via het dichtstbijzijnde PostNL-punt en laat de barcode scannen.
Let op: je hoeft niet voor het terugzenden te betalen.
Om jouw bestelling te retourneren dien je onderstaand retour / reparatieformulier in te vullen. Op deze manier kunnen wij jouw retour of reparatie zo snel mogelijk verwerken.
Let op: Na het versturen van het formulier, ontvang je van ons een verzendbevestiging. Daarna ontvang je een gratis retourlabel. Meestal is dit binnen één werkdag.
Bij Weltechniek streven we ernaar dat onze klanten volledig tevreden zijn met hun aankoop. Mocht je om welke reden dan ook niet tevreden zijn, dan kun je binnen 30 dagen na ontvangst van het product gebruikmaken van je herroepingsrecht, zoals bepaald in de Europese wetgeving. Na het aanmelden van je retour heb je nog eens 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag, inclusief de oorspronkelijke verzendkosten, terugbetaald.
Voorwaarden voor retourneren:
-
Bedenktijd: Je hebt het recht om je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren en te retourneren. De herroepingsperiode vervalt na 30 dagen.
-
Omgaan met het product: Je mag het product enkel uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, kenmerken en werking vast te stellen. Dit betekent dat je het product op dezelfde manier mag hanteren als in een fysieke winkel. Testen is toegestaan, maar het product mag niet vervuild of beschadigd zijn.
Uitzonderingen:
-
Gebruik en waardevermindering: Als het product niet meer als nieuw is door overmatig gebruik of beschadiging, kan er een waardevermindering worden toegepast. Dit kan oplopen tot 100% van de aankoopprijs als het product ernstig bevuild, beschadigd of incompleet wordt teruggestuurd.
-
Hygiëne en bevuilde producten: Hygiene producten zoals mondmaskers, filters en gehoorbeschermers of bevuilde producten zoals dompelpompen, vlakzuigpompen en verneverlaars welke niet meer als nieuw verkocht kunnen worden, worden niet geaccepteerd als retour.
-
Speciale artikelen: Artikelen die speciaal op aanvraag geleverd zijn of op maat gemaakte artikelen zijn uitgezonderd van de retourvoorwaarden. Elektriciteitskabels die we per meter voor je hebben geknipt kun je dus bijvoorbeeld niet retourneren.
-
Retourverpakking: Als je besluit gebruik te maken van je herroepingsrecht, vragen we je om het product met alle bijgeleverde toebehoren, indien mogelijk in de originele staat en verpakking, terug te sturen. Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig om het product te testen, dan kan dit leiden tot een waardevermindering.
Beschadigingen, garantie en omruilen:
-
Garantie: In geval van beschadiging of garantie is het kosteloos laten bezorgen van een vervangend artikel inbegrepen.
-
Omruiling: Als je een product wilt omruilen voor een ander artikel, bijvoorbeeld omdat het verkeerd is besteld, betaal je € 6,50 verzendkosten binnen Nederland en € 8,50 naar België per bestelling.
Transport en retourzendingen:
-
Retourkosten voor grote producten: Gratis retourneren is niet van toepassing op zendingen die via transport moeten verlopen, zoals pallets of producten langer dan 2 meter. Neem contact met ons op om de beschikbare retourmogelijkheden te bespreken.
-
Verantwoordelijkheid tijdens transport: Weltechniek is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan tijdens het transport. Verpak je retourzending dus zorgvuldig en stevig. Mocht het pakket beschadigd aankomen, of als wij niet kunnen achterhalen van wie het pakket afkomstig is, dan wachten we op contact van de klant.
Heb je spijt van een aankoop of voldoet een product niet aan jouw wensen en eisen? Dan heb je altijd het recht een product te retourneren. Let op, het product dient wel te voldoen aan onze voorwaarden.
Jouw bezoek aan de webshop van Weltechniek.nl moet veilig en vertrouwd zijn. Het spreekt voor zich dat je kunt rekenen op goede garantievoorwaarden. Voor alle producten die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Hiermee wordt bedoeld dat het product dat je bestelt voldoet aan jouw verwachtingen en precies doet waarvoor het product bedoeld is. Ook ben je bij Weltechniek.nl verzekerd van fabrieksgarantie voor nog meer zekerheid. Ontvang je toch een product dat defect is? Dan helpen we je uiteraard snel. Onze klantenservice vindt altijd een passende oplossing. Dat beloven we.
Is een product defect dan kun je het artikel retourneren, doe dit altijd via onderstaand garantieformulier. Op die manier beschikken wij over de juiste gegevens.
Zodra wij het product ontvangen, sturen wij het defecte artikel door naar onze leverancier. De verwerkings- of reparatietijd bij onze leverancier verschilt per product, we kunnen vooraf geen vastgestelde termijn opgeven. Het spreekt voor zich dat wij er alles aan doen om je zo snel mogelijk te voorzien van een vervangend product. De verzendkosten van een gerepareerd of vervangend product zijn voor rekening van Weltechniek.